Ile koncerny zarabiają srednio na jednym sprzedanym aucie...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mario34
    Ambiente
    • 2007
    • 151

    Ile koncerny zarabiają srednio na jednym sprzedanym aucie...

    arturozory, :lol :lol :lol

    [ Dodano: Nie 12 Maj, 13 22:35 ]
    dobra jest ta mała :twisted:
    mario
  • marlej108
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 4976
    • Octavia III (5E3)
    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

    #2
    Ile koncerny zarabiają srednio na jednym sprzedanym aucie...

    czesc,

    tutaj jest informacja ile koncerny srednio zarabiaja na 1 aucie... widac tez kto do interesu doklada... ciekawe jak dlugo pociagnie jeszcze Opel z takim biznesem....

    Nr. Auto Zysk w euro
    1. Porsche +16.826
    2. BMW +4.325
    3. Audi +4.242
    4. Mercedes (vèetnì Smartu) +3.621
    5. Chrysler +1.436
    6. Hyundai/Kia +1.386
    7. ©koda +1.100
    8. Nissan +985
    9. Volkswagen +916
    10. Ford (USA) +884
    11. Toyota +845
    12. General Motors +710
    13. Honda +699
    14. Renault +65
    15. Fiat -142
    16. SEAT -193
    17. Ford of Europe -583
    18. Peugeot + Citroën -789
    19. Opel -938
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • natash
      RS
      • 2011
      • 2599

      #3
      Bardzo długo, bo zaraz zarobią na serwisie. Ten zysk to dla kogo, dla głównych właścicieli czy dla salonu?

      Komentarz

      • andrzej1962
        L&K
        • 2010
        • 1306
        • Octavia III combi (5E5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
        • DADA 1.5 TSI 150 KM

        #4
        podejrzewam, że dla koncernu. Dealer ma prowizję. Im więcej Ci zejdzie z ceny mniej zarobi bo ma "widełki" i wie jakie ma. To tak IMO

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          andrzej1962, jest jeszcze bonus sprzedażowy im wiecej sprzeda tym bonus wiekszy spokojna wasz roszczchrana

          Komentarz

          • idas
            Elegance
            • 2006
            • 828

            #6
            Troche tego nie rozumiem.
            Wezmy dla przykladu VW (:-)). Koncern ma zysku ~900 Euro od sprzedanego pojazdu.
            To jest zysk od ktorego modelu i z jakim wyposazeniem?
            Moze to wartosc srednia ze wszystkiego (auto, czesci itp.)?
            To jest zysk netto (tzn. po zaplaceniu wszystkich rachunkow - wynagrodzenia pracownikow, podatkow, mediow itp.)?
            VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
            VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

            Komentarz

            • marlej108
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 4976
              • Octavia III (5E3)
              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

              #7
              z tekstu wynika ze to sa srednie ceny - biorac pod uwage wszystkie sprzedawane auta - i to jest zysk koncernu a nie dealera... szczerze mowiac myslalem, ze VW wiecej zarabia... a wychodzi ze srednio mniej niz Skodillak....
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • rowerek
                Rider
                • 2010
                • 449

                #8
                Ja to rozumiem w ten sposób, ze jest to średni zysk na aucie na czysto. Czyli po opłaceniu pracowników, fabryk, programów rozwojowych itp. itd. W skrócie: (przychody-rozchody)/ilość sprzedanych aut.

                Komentarz

                • Bili
                  Rider
                  • 2010
                  • 373
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Też to jakoś dla mnie dziwne jest.
                  Jakie jest źródło tego?
                  Nie wierzę, aby ktoś produkował wychodząc na minus. Chyba, że z góry zakładają sprzedaż na jakimś poziomie po którym minus obróci się w plus.
                  Zresztą chwalenie się takim czymś nie jest im na rękę.
                  Pozdrawiam.
                  Michał

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    #10
                    Zamieszczone przez Bili
                    Nie wierzę, aby ktoś produkował wychodząc na minus. Chyba, że z góry zakładają sprzedaż na jakimś poziomie po którym minus obróci się w plus.
                    ASO nadrobi po drugiej wizycie w PL, w DE już po pierwszej

                    Komentarz

                    • rowerek
                      Rider
                      • 2010
                      • 449

                      #11
                      Zamieszczone przez Bili
                      Nie wierzę, aby ktoś produkował wychodząc na minus.
                      A ja wierzę, wystarczy przypomnieć sobie ogromne dotacje rządowe i tanie kredyty dla GM w USA czy chociażby dla Opla w Niemczech, w zamian za niezwalnianie ludzi (i tutaj sytuacja Opla na "-" ma odzwierciedlenie).

                      Komentarz

                      • ketivv
                        L&K
                        • 2011
                        • 1155

                        #12
                        Zamieszczone przez Bili
                        Nie wierzę, aby ktoś produkował wychodząc na minus. Chyba, że z góry zakładają sprzedaż na jakimś poziomie po którym minus obróci się w plus.
                        "GM zanotował w drugim kwartale stratę operacyjną 361 milionów dolarów w Europie na początku tego miesiąca i powiedział, że nie miał na harmonogram, kiedy europejska jednostka może powrócić do rentowności."

                        Komentarz

                        • marlej108
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 4976
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                          #13
                          tutaj zrodlo tych zarobkow koncernow:



                          (strona niby czeska... ale w istocie niemiecka (wlascicielem jest koncern od Auto Bilda, Auto Tipa w Czechach, Auto Swiata w Polsce...)
                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz

                          • t271828
                            Elegance
                            • 2008
                            • 928

                            #14
                            Zamieszczone przez Bili
                            Nie wierzę, aby ktoś produkował wychodząc na minus. Chyba, że z góry zakładają sprzedaż na jakimś poziomie po którym minus obróci się w plus.
                            Zresztą chwalenie się takim czymś nie jest im na rękę.
                            Firmy, ktore ponosza straty istnieja i nie jest to kwestia wiary, a do "chwalenia" sie swoimi wynikami zmusza je prawo dotyczace spolek notowanych na gieldach.

                            [ Dodano: Pią 24 Sie, 12 11:40 ]
                            Zamieszczone przez marlej108
                            szczerze mowiac myslalem, ze VW wiecej zarabia... a wychodzi ze srednio mniej niz Skodillak....
                            Niby dlaczego firma produkujaca (glownie) w kraju o wysokich kosztach pracy mialaby byc bardziej rentowna niz taka, ktora dziala w krajach o nizszych kosztach?

                            Komentarz

                            • Kejup
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 533

                              #15
                              Robię we FIACIE i z tego co wiem to za PANDĘ fiat ma 10tys pln na czysto :wink:
                              Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
                              Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

                              Komentarz

                              • marlej108
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 4976
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Kejup
                                Robię we FIACIE i z tego co wiem to za PANDĘ fiat ma 10tys pln na czysto :wink:
                                nie wierze Kolego :-)))

                                ps. VAT i akcyza to prawie 1/4 ceny nowego auta... to niby ile kosztuje wytworzenie owej Pandy... tez 10.000 zl .... niemozliwe :-) no chyba ze FIAT robi te auta z tektury, albo w fabryce zatrudnia polnocnych Koreanczykow za 600 zl na reke miesiecznie ;-)))))
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz

                                • Kejup
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 533

                                  #17
                                  Zweryfikuję swoje informacje ale serio słyszałem, że mają coś ok 2.5tys euro zysku na sztuce ops:
                                  Może to wynika z tego, że robią tego strasznie dużo. Wczoraj produkcja dzienna w Tychach przekroczyła 2tys samochodów.
                                  Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
                                  Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

                                  Komentarz

                                  • sew1981
                                    RS
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2009
                                    • 10917
                                    • Fiat

                                    #18
                                    Kejup, no może ma 10 tyś, ale trzeba odjąć zarobki pracowników, podatki itp, i zostaje to co w tej tabeli

                                    Komentarz

                                    • ketivv
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1155

                                      #19
                                      tabelka podaje średni zarobek na aucie
                                      bez podziału na modele, więc można zarobić na jednym a tracić na pozostałych 5

                                      nic wiecej jak zysk(strata)/ilość wyprodukowanych aut

                                      Komentarz

                                      • K4mils
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 278
                                        • Renault

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Kejup
                                        Wczoraj produkcja dzienna w Tychach przekroczyła 2tys samochodów.
                                        Szkoda że ta fabryka już ledwo ciągnie :roll:
                                        B5 FL 1.9 TDI '05
                                        Clio II 1.2 16V '04

                                        Komentarz

                                        • t271828
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 928

                                          #21
                                          Zamieszczone przez sew1981
                                          Kejup, no może ma 10 tyś, ale trzeba odjąć zarobki pracowników, podatki itp, i zostaje to co w tej tabeli
                                          Akurat na tyskiej pandzie fiat pewnie zarabia (moze nie 10 tys. ale na pewno sporo), to chyba najlepsza fabryka w koncernie. Za to na innych modelach traci - co widac w tabeli.

                                          Komentarz

                                          • K4mils
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 278
                                            • Renault

                                            #22
                                            Dokładnie, szkoda tylko że Panda Classic będzie produkowana tylko do końca roku :?
                                            B5 FL 1.9 TDI '05
                                            Clio II 1.2 16V '04

                                            Komentarz

                                            • tokolosz
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 519
                                              • Volvo

                                              #23
                                              Z tym zyskiem netto to oznacz, że należy odliczyć wszelkie koszty poniesione przez producenta i odjąć od zysków od sprzedanych aut czyli w koszty wliczamy reklamę, projekty i wszystko wszystko. i dlatego tak nisko to wychodzi.
                                              Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
                                              Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
                                              Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
                                              08' O2 Elegance Combi BKC
                                              11' O2 fl Elegance Combi CDAA
                                              99' O1 SLX Combi AHF

                                              Komentarz

                                              • wwf123
                                                Classic
                                                • 2009
                                                • 8

                                                #24
                                                Jak pracowałem w Gliwicach to rozmawiałem z ludzmi z wyższego szczebla fabryki Opla, Insignia sprzedawana w salonie za 90 000zł u nich w fabryce kosztuje 50 000zł.

                                                Nigdy was to nie zastanawiało że nie można pojechać bezpośrednio do Gliwice, Tych i tam bezpośrednio z fabryki kupić samochodu.

                                                Komentarz

                                                • r2r
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 4720
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Nadgryzając temat z drugiej strony...
                                                  Nosiłem się z zamiarem założenia podobnego topicu, ale pomyślałem że zostanie od odebrany jako niedorzeczny, mianowicie:
                                                  Zastanawiałem się, czy byłoby w granicach możliwości obliczenie ile kosztuje budowa jednego samochodu od podstaw. Np:
                                                  -koszt transportu blachy i plastiku (względnie skóry, gąbki, kabli) do fabryki
                                                  -koszt "ociosnania" w/w materiałów na potrzebę konkretnego modelu, w rozbiciu na jedną sztukę gotowego pojazdu
                                                  -koszt roboczogodzin potrzebnych każdemu z pracowników (tudzież maszynie) na linii montażowej do zrobienia swojej roboty przy jednym egzemplarzu

                                                  Nie wiem czy wiadomo o co mi chodzi. Takie wyliczenie na zasadzie : w aucie X znajduje się 26m. kabla miedzianego, którego metr kosztuje 0,23 centów euro, co daje nam kwotę Y, i tak dalej z wszystkim poprzez tworzywa niezbędne do wykonania pojazdu, aż po jego transport pod drzwi dilera. Zastanawiało mnie jaka by suma wyszła.
                                                  Artur

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...